all i want is you
 
 
 

 

liuyusi:

Paper and wax

Take me back to the dreams I had, ‘cause I long to see you in a hat,
That is made of paper and wax, shining like a moon upon your head.
I don’t think I need my telephone, when the empty sky makes me so alone,
The cars outside the window are sadder than the dinosaurs’ bones.
So throw the books into the fire, throw yourself into the mire,
And please don’t join the choir that’s guaranteed to make you a fighter.

‘Cause this house is not your home, and this road won’t take you to Rome.
We’re all lost so you’re not alone, but there’s nowhere left to go.

So play a song in another key, toast some bread, make some tea.
But I’m hungry no matter how much I eat.
‘Cause I haven’t seen you for weeks…yeah.

Now this house claims to be your home, while I’m sitting here on my own.
The other boys have gone to school for the things I don’t want to know.

So could you give me back the dreams I had,
And the little girl who is in a hat that is made of paper and wax?
But now she’s gone in a flash,
It makes me so sad.



《纸和蜡》

带我回到我之前的梦里去吧,
我又想见到你戴着那顶,
用纸和蜡做成的,
像个月亮照耀在的头上的帽子的样子了。

当空空如也的天让我感到孤单时,
我也不需要我的电话了。
连窗外停泊的汽车,
也都比恐龙骨还要更悲伤。

所以就请把书扔到火堆里,
再把你自己扔到泥堆里。
但千万别加入,
那个会保证你成为个战士的合唱团。

因为这房子不是你的家,
这条路也不通到罗马。
大家都迷失了所以你并不孤独,
只是我们也没别的地方可以去了。

所以用另一个调弹一首另一首歌吧。
烤些面包,泡杯茶,
可不管吃多少我都不觉得饱,
因为我好几周没见到你了。

现在这房子宣称它就是你的家,
而我却独自呆坐。
其他小伙子都上学去了,
但我并不想学那些。

我就想你带我回到我之前的那个梦里,
还有那个戴着顶,
用纸和蜡做成的帽子的姑娘。
但她一眨眼就离去了,
真让我伤心。

查看全文
 
评论
 
 
热度(18)
 
上一篇
下一篇
© love never ends|Powered by LOFTER